Als stageopdracht voor beeld moeten we samen met de kleuters een groot ruimtelijk werk maken. Ik heb gekozen voor een groentekraam. Deze activiteit werd bij de kleuters met heel veel enthousiasme onthaald.
Hoe gingen we nu juist te werk? Wel, mijn vader en ik hebben samen een basis van een groentekraam in elkaar getimmerd. Daarna konden de kinderen aan de slag. Ze mochten het omtoveren tot een origineel, gedecoreerd groentekraam naar eigen creativiteit.
Hoe gingen we nu juist te werk? Wel, mijn vader en ik hebben samen een basis van een groentekraam in elkaar getimmerd. Daarna konden de kinderen aan de slag. Ze mochten het omtoveren tot een origineel, gedecoreerd groentekraam naar eigen creativiteit.
Eerst mocht er een groepje het kraam helemaal beschilderen. Daarvoor moesten ze samen afspreken hoe ze dat nu juist gingen doen. Wanneer dat gebeurd was, schilderden ze er vlijtig op los.
Toen de verf droog was, kon er een volgend groepje van start gaan. Zij mochten het groentekraam bestempelen met, hoe kan het ook anders, groenten. De kinderen vonden dat zo leuk, dat ze vroegen om ook nog een blad te bestempelen. Natuurlijk kon ik dat niet weigeren.
Wanneer de verf helemaal droog was, legde ik er groenten in. Zo hadden we een eigen groentekraampje in de klas!
Tot de volgende keer!
Hallo,
BeantwoordenVerwijderenDe kindjes zullen hun kostelijk geamuseerd hebben met dit groentekraampje te maken. Leuk dat het in zo een stevig materiaal is zodat het in de klas kan blijven staan als winkeltje, dit kan in veel BC's aan bod komen!, met steeds andere materialen. En de kinderen vinden het
1Ox zo leuk als er iets in klas dat ze ZELF gemaakt hebben, en waar ze nog eens mogen mee spelen ook.